Events del 1 – Udvikl vision

Events del 1 – udvikle din vision

ServiceShowet starter videoføljetonen om events med at udvikle din vision. ServiceShowet bruger lidt tid på lige at komme igang, men når de først kommer igang, så har de nogle gode inputs om vision.

Events bliver udviklet af dem der skaber dem og det er både aftager og modtager. Man skal have fundet en vision, hvad er det egentligt at man gerne vil? Hvis man vil lave noget kræver det at man også har nogle baggrundstanker i forhold til, hvad er ens målsætning med det her? Hvad er det for nogle følelser man vil opnå? Der er rigtig mange elementer hvor man virkelig skal tænke sit event godt igennem, da der er stor konkurrence derude.

Musikfestivalmarkedet som I formentlig alle kender, der er en kæmpe overflod af musikfestivaller i Danmark og det de må gøre er at sætte sig ned og finde frem til følgende:

  • Hvad er det for en slags musik vi gerne vil promovere?
  • Skal vi have Camping?
  • Hvilken stemning vil vi have brugerne får?

Der er stor forskel på at tage til Heavy metal festival, Roskilde festival, Køge festuge og Langelandsfestival.

Husk at der er også mange andre typer events end musikfestival. F.eks. en kagedag på Rådhuset. Vi vil gerne have at I finder ud af hvad det er I vil opnå med jeres event? Jo større en festival er, jo flere ting vil de ramme og jo større mulighed har du for at ramme flere oplevelsesdimensioner.

Hovedfokus: FInd ud af hvordan man adskiller sig? Der kan I måske linke det til Business Model Canvas, Value Proposition som I kan se en videoføljeton om her eller høre vores podcast, Eftersidningen.

ServiceShowets videoer om Events

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.