SMILK – del 2

SMILK del 2 – Image

Dette er 2. afsnit i ServiceShowets videoføljeton om SMILK modellen. I dette afsnit vil vi fokusere på Image. Image er noget der betyder noget for alle uanset om man ved det eller ej. BMW og Skoda har forskellige image. De er begge to ældre bilmærker, så de har eksisteret længe på markedet. Hvis vi starter med Skoda så har de helt sikkert haft noget de skulle rette op på. Skoda har i mange år haft et dårligt ry, af at være en billig smadrekasse, hvor man selv skulle trampe rundt på pedalerne for at kunne komme rundt. Så har Volkswagen købt dem, hvilket har ændret Skodas Image markant.

BMW har altid haft et image som værende en sportsvogn og den eneste kommercielle bil som har biler med baghjulstræk. Da BMW definerer sig selv til at være en sportsbil og sportsbiler har baghjulstræk, så det vil de ikke af med.

Angående modellerne

Skoda laver ikke noget der ligner en sportsvogn, de laver noget der ligner familiebiler hele vejen rundt og det er helt klart også familiesegmentet der er Skodas primære målgruppe. Image er at hos BMW får du det nyeste, du får en god service, du får en god kvalitet. Det er mange af de dyder som Skoda gerne vil begynde at komme med på, men stadigvæk til at det skal være familievenligt og billigere. Hvis man går om og kigger i bagagerummet, der kommer Skodas store fordel i forhold til at have plads til en barnevogn. BMW går også meget op i motoren, hvilket gør at du ikke kan købe en lille og langsom bil. BMW har 256 hestekræfter, Skoda har 115 hestekræfter, som de får snakket så elegant om i videoen.

Se hele føljetonvideoerne her eller dyk ned i hvert afsnit:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.