SMILK – del 3

SMILK del 3 – Serviceleverance

I ServiceShowets 3. afsnit omhandler serviceleverance. For hvad sker der når man køber en bil? Hvad gør BMW og Skoda forskelligt? Hvordan iscenesætter de to vidt forskellige bilmærker sig brugeren/ køberen? Er der noget unikt ved at købe en bil? Michael har en lidt anderledes købsoplevelse end Daniel har.

Michaels købsoplevelse (leasingoplevelse) ved BMW

“Da jeg kommer ind, så er der selvfølgelig en reception derop ved Jan Nygaard, så siger man hej vi skal hente en bil og sniksnakker lidt om at de har fået lavet deres Showroom større”… Da Michael får sin bil udleveret der ligger der på fronten en stor hvid sløjfe. Man bliver taget imod af en specielt udleveringsmand, der sørger for at gennemgå hele bilen i detaljer og hjælper med at sætte bilens førerprofil op. Så fik de en flaske champagne.

Daniels købsoplevelse ved Volkswagen

“Da jeg kommer ind til Skoda, så holdte bilen skråt foran hoveddøren, så man kunne ikke undgå at se at det var den bil der skulle hentes”. Vi havde aftalt tidspunktet så de stod klar derinde. Jeg fik ikke en flaske Champagne, jeg fik en flaske vand. Vi havde min søn med derinde og han var tørstig, så det var også meget rart”… Men gennemgangen af bilen var i virkeligheden det samme, det var dog bare en sælger, der er ikke en speciel mand til dette, dér holder Volkswagen omkostningerne lidt nede.

Det var specielt for at hente bilen både for Michael og Daniel, så begge bilmærker er fuldt ud bevidste om at det er specielt for en køber at hente en bil, så de gør det til en oplevelse for køberen. Oplevelser er personlige, det hele handler om hvordan man føler det. Det havde været ok for Daniel at have en kortere introduktion, For Michael var overleveringen meget vigtig for Michael.

Se hele føljetonvideoerne her eller dyk ned i hvert afsnit:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.