Service Showet på tur – Camp Adventure, del 2

ServiceShowet på tur – Camp Adventure del 2

ServiceShowet er taget på tur for at bedømme en aldeles populær oplevelse i 2019 – Camp Adventure Skandinaviens første udsigtstårn tegnet af EFFEKT arkitekterne. Hvis du ikke har set første afsnit, Camp Adventure del 1 – Så skynd dig at gøre det. I del 2 vil Daniel og Michael beskrive deres oplevelse af Camp Adventure samt de vil snakke om målgruppe, service designet, økonomien og markedsføringen.

Var det hårdt at komme op?

Både Daniel og Michael troede det ville være hårdere. De regnede med at de skulle gå 5 km, og de slap med omtrent 650 meter. De er gået 650 meter op i tårnet, naturligvis rundt og rundt, så de er ikke helt 650 meter op i luften.

Er det en autentisk oplevelse?

Når man snakker om oplevelsesøkonomi osv. Så kender man ordet autentisk oplevelse. Er dette en autentisk oplevelse? Michael svarer at det er en lidt blandet oplevelse når der er tale om autencitet. For kigger man ud, så er det en autentisk oplevelse – men når man står i selve tårnet så er der delte meninger. Det viser sig at det er lavet ud af beton og stål, hvor Michael troede de havde fundet nogle fede Canadiske træbjælker.

Men det er rusten, hvilket passer ind i naturen og så er det autentisk. Det er co-creation, hvilket betyder at man selv skal yde noget og det skal man for at komme op i Camp Adventure tårnet.

Hvilken sfære er de inde i? Daniel mener at oplevelsen spænder meget mellem eskapisme og æstetik. Eskapisme i den forstand at der har været meget med at de skulle yde og æstetik i forbindelse med nydelsen af naturen.

Hvem er målgruppen?

Det er et vildt byggeri! Bare at få ideen til at bygge det her tårn, der skal man have en forventning om at det kan tiltrække nogle gæster. Det er svært at finde frem til hvem målgruppen egentlig er.

Daniel starter ud med at sige pensionister, men da en del af dem er dårligt gående er det måske en dårlig målgruppe af vælge? Børnefamilier har lidt samme udfordring, små børn har svært ved at gå så langt. Turister? Muligvis turister for andre lande kan være en målgruppe, Daniel og Michael har mødt en del turister på vejen om.

Daniel og Michael har måtte ligge 350 kr. hver, for at få lov til at gå op i tårnet. Der kan godt være et par tusinder på en god dag. 350 kr. x 2000, så er vi op på noget der ligner 700.000 kr. på en god dag i omsætning. Der er naturligvis nogle omkostninger i forbindelse med tårnet.

Se hele videoen og find ud af hvad Michael og Daniel fik ud af oplevelsen.

 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.