Events del 6 – Events brand

Events brand

Daniel og Michael fra ServiceShowet har lavet denne sjette video om events, her snakker de om vigtigheden af eventets brand. Selve brandet, branding det er vigtigt! Der findes konkurrenter og dit event har en vision der gerne skal kunne adskille dig fra dine konkurrenter. Du bliver nødt til at melde klart ud, det er det her vi gør og det er det her der skal til for at du adskiller dig fra konkurrenterne. Det gør man gennem lys, billeder og generelt kommunikation til ens målgruppe og prøver at eksponerer en så stor del af målgruppen som muligt i forhold til følelser.

Vision, Mission og værdier

Der er denne treenighed af ord: Vision, mission og værdier som er vigtig i forhold til eventets brand. Det er disse tre elementer man skal tage afsæt i, for her finder du forhåbentlig det der gør at du er anderledes end konkurrenterne. Et eksempel kan være når Danmark afholder VM i Håndbold, det giver god mening da håndbold er opfundet i Danmark. En masse danskere kan rigtig godt lide at se og spille håndbold, hvilket betyder, at når vi afholder et håndboldmesterskab i Danmark, så kan vi allerede sige “Der bliver udsolgt, en masse mennesker vil komme til eventet”. Her kan man sige at der er mulighed for at bygge sit brand op at vi har opfundet håndbold.

Eventents DNA

Denne teori går ud på at finde DNA’et for eventet. Teorien går ud på at man har 9 parametre, hvor der bliver vurderet hvor god man er til at skabe synlighed.

ServiceShowet vil gennemgå følgende 10 punkter, som de næste videoer vil handle om:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.